עובדות על סוכרי


 

 

עובדות על סוכריות


1. הסוכריות הראשונות הופיעו במצרים. ומכיוון שהסוכר עוד לא התגלה באותם הימים – במקומו השתמשו בדבש ובתמרים. במזרח, עשו ממתקים משקדים ותאנים, וברומא העתיקה היו מבשלים אגוזים ופרג בדבש, וכיסו את זה עם שומשום.

2. הממתק המדובר ביותר – הוא שוקולד. באירופה של המאה השישה עשר, במהלך שיגעון של שוקולד, ייחסו לו תכונות מיסטיות ותכונות מרפא. באופן טבעי, הציפיות לא התגשמו, ואז התחילו להתייחס אל שוקולד כאל מקור של כמעט כל התחלואים. אישה צעירה אחת כתבה לחברתה: "אני מייעצת לך לא לאכול יותר שוקולד! ידידתי אכלה אותו במהלך ההריון וילדה תינוק שחור לגמרי..."

3. סוכריות הכי רומנטיות – הן סוכריות עם תותים. כך חושבים הפסיכולוגים הגרמנים. אגב, אנשים החלטיים מעדיפים מילוי דובדבן , ביישנים - אגוז, יצירתיים - קוקוס.

4. בתחילת המאה ה- 14, אפילו הנשים האצילות והעשירות ביותר, כאשר ביקרו בארוחות ערב או קבלות פנים החביאו ממתקים בתיקן.

5. הסוכריות המפורסמות ביותר - פרלין. הן הומצאו בשנת 1663. השף בישל אותם במיוחד עבור שגריר צרפת בגרמניה, ועד היום זה סוג הסוכריות הנמכרות ביותר בגרמניה ובשווייץ.

6. חברת Master Food ייצרה את קופסת סוכריות השוקולד הגדולה ביותר עבור תערוכת הבישול העולמית. לקופסה הענקית נכנסו 800 ק"ג סוכריות שוקולד!

7. הסוכרייה הגדולה ביותר - זה הדובי "חגי-בוי" בגובה 1.68 מטרים ובמשקל 633 קילו. הוא נעשה על ידי עובדי החברה Gummy Bear Factory. ליצירת הדובי השתמשו בתבנית מיוחדת במשקל 4 טון. לתוכה שפכו עיסת פירות שהתייבשה במשך כשבועיים, ולאחר מכן הוצאה ולוטשה.

8. הסוכרייה של החלל החיצון – היא סוכריה על מקל Chupa Chups. בשנת 1995, הקוסמונאוטים הרוסים ששהו בתחנת "מיר", ביקשו לשלוח להם ממתקים מכדור הארץ. הוחלט שהסוכריות הבטוחות ביותר יהיו סוכריות על מקל. האסטרונאוטים צולמו עם הסוכרייה על מקל והסרטון הביא לחברת Chupa Chups את התהילה ואת השם של הסוכרייה היחידה בעולם שפופולרית לא רק על פני כדור הארץ אלא גם בחלל החיצון.

9. ובאשר לסוכריות החריגות ביותר בעולם הממתקים, זה - סוכריות פיניות. הפינים עושים אותן חמוצות (ללא הטעם המתוק), מלוחות (עבור הבירה) ואפילו עם טעם דומה לנפט!

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות על סוכרי